TILL BUSE.


Hej Buse!
Här kommer ett idolporträtt på mig. Tack för att du bryr dig. Nej, jag VILAR MIG INTE I FORM!
Det är liksom inte min melodi. Men matte hon leker mest med hästar..........

Först var hon viktig en hel helg. "Jobbade på Globen", hette det. Jag vet inte vad det betyder.
Men då var mamma Ättika här hela helgen och tuktade mig. Det behövs väl inte?
Denna helgen så var moster Ällie här och tuktade mig.

NÄR SKA JAG FÅ QUALITY-TIME MED MATTE???????
Hon har inte ens tid att låna ut sina tangent-fingrar till min blogg.
Än mindre, träna sakletning. Som din matte tipsade henne om.
Hur svårt kan det va? Jag gör jobbet. Bara hon gömmer grejerna.

Visst, jag har en massa bra idéer om hur man aktiverar sin ägare. Man kan rymma, jaga, reta alla andra hundar. Man kan skälla, på sånt som inte finns. Det retar alltid upp henne. Då blir hon aktiv, ska du veta.

Men hon blir gladare om vi tränar ihop.
Det blir liksom positiv förstärkning.
Det ska vara bra, har jag hört.
Jag får fundera på hur jag ska gå till väga...........
Jag brukar lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0