LKL 1 och Utställning!

Igår var jag VIKTIGAST!!!!!!
Matte stoppade in mig i bilen och åkte till Södertälje BK.
När hon rastade mig fick jag nos på något spännande...........DET VAR EN HARE!
Jag sprätte iväg genom snåren och ville inte komma "HIT", som matte ropade.
Jag hade ju värsta jakten på gång. Men benen sprang i alla fall dit matte ville, fast min nos ville något helt annat.
Så var det dags för min andra start i Lydnadsklass 1. Jodå, det gick väl så där. Min koncentration var mer i skogen
än bredvid matte, kan man säga.  När hon sa "stå",  var jag inte ens med i starten, sedan lade jag mig......
Vad är det för fel?
Jag fixade ändå 149 poäng och ett 2:a pris till min griniga matte, så det så.
Sedan fick jag ligga i bilen och vänta oändligt läääänge. Innan det var dax för ett nytt framträdande.
Då var det utställning. Jag svepte genom ringen. Domaren avgudade mig. Vad annars?
Jag fick 1:a, 1:a, CK och blev 3:e BÄSTA TIK!
Det ni.
Matte blev glad över en rosa rosett. Jag hade varit gladare om jag hade fått jaga haren.
Jag menar bara att vi har lite olika mål i livet, min matte och jag.
Med på utställningen var lite släktingar till mig. Bingo, Överste och min älsklingskusin: NISSE!
På utställningen hette han Elligårdens Xendo, och blev BIS-5:a som Bästa Junior.
Det är visst fint.
Här är jag, med min kusin "Nisse".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0