VATTENDJUR.

I dag  så gick vi runt torvmossen. Tyre, Xi, och "lilla jag". Vad vi sprang, lekte, badade och simmade.
Tjoflöjt vad kul vi hade. Jag tog ett stadigt tag i Tyres svans och drog allt vad jag kunde, hi, hi. Då piper morbror Tyre så ynkligt. Det tycker jag är skoj. Så jag gör om det igen............... DÅ fick matte ett tokryck. Hon blev lite sur på mig. Så jagade hon ilsket efter mig. Uj, vad jag sprang. Hon kutade efter....Nu jäklar, Annika, ska du få veta att du lever....... Jag insåg att hon inte skulle ge sig. Så jag rullade snabbt över på rygg, FÖRLÅT?  Hon kom alldeles av sig. Berodde det på min fina undergivenhets-signal?
Nej, det berodde på att jag hade rullat mig på en snok (som tur var, ingen huggorm). Matte såg bara hur något ringlade iväg just där jag låg platt och inväntade domen, för att dra Tyre i svansen.
Hon blev alldeles iskall.  Stelnade helt och glömde alldeles bort att fullfölja "behandlingen"  av  "lilla mig". 
Så fick jag koppel på mig.
Då kunde Xi och Tyre simma i lugn och ro. Långt ut i sjön. Så vände dom upp på land igen. Just då upptäcktes ännu en snok. Den simmade alldeles nära stranden så vi kunde studera den länge.
Idag var det många bad-glada djur vid sjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0