DET NÄRMAR SIG.......

I går var vi på Bergas ängar och tränade spår inför söndagen. Matte fick för sig att ALLT skulle störa mitt spårintresse. Litar inte hon på mig?
Nu skulle vi spåra där det fanns sorkhål,  får- och ko-skit.  Dessutom skulle jag hälsa snällt på alla ungtjurarna som står och äter utmed vägen på Berga.  Är inte det lite sent påtänkt 2 dagar före start??????  Jag bara undrar.

Spåret gick SJÄLVKLART lysande. Ungtjurar älskar jag.  Jag fick pussa en på mulen. Dom var jättesnälla.
Vad gör vi här.
Javisst ja,  vi måste lugna mattes nerver. Det är det vi gör här.

Idag hade vi kurs i skogen. Alla på hundkursen skulle träna spår. Många hundar hade aldrig fått följa ett spår förut. Men de flesta har ju en nos i ansiktet och vet hur man använder den. Matte hade bestämt att jag skulle få gå ett riktigt motivationsspår inför tävlingen i morgon.  Kort,  med 1 vinkel och riktigt gott godis i slutet.
LYSANDE SICKAN!
Jag stack iväg med hög fart och som en dammsugare i spåret. Det var ett bra spår,  för matte blev så lycklig.
Ni håller väl tummarna, för imorgon DEBUTERAR jag i Appellklass.

Kommentarer
Postat av: Toril og Xitron

Lykke til! Vi krysser fingrene for dere i morgen!

2009-04-25 @ 23:17:55
URL: http://toriko.weblogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0