APRIL, APRIL DIN DUMMA........

Blev ni lurade idag? Inte jag. Men nu ska detta projekt med mitt bloggande komma igång på allvar.
Jag kan berätta om dagens vedermödor.
Min matte lade ett ALLDELES för svårt spår till "Lilla mig". Jag strosade väl lite mållöst dit nosen ledde mig. Jag hittade 3 pinnar och blev väl lite glad. Dom byttes mot köttbullar. Men jag blev inte gladare för det........
Jag har väl berättat att jag har svårt att äta? Särskilt nya godbitar. Är jag MYCKET misstänksam mot.
Om jag får en ny smak i munnen spottar jag ut den . Och frågar matte "kan jag få något gott?".
Den ligger ju där - ÄT!  Svarar hon. Då tar jag godbiten i munnen och vänder den tre varv med tungan spottar ut den minst 2 gånger till och funderar innan jag långsamt äter upp det främmande föremålet. Så godis-belöning är inte vägen till mitt hjärta. Nu har jag lärt mig att uppskatta skinka och köttbullar.
Däremot KAMP! Det är nr 1 på belöningstoppen.
Ja tillbaka till spåret. Det gick ju bara sådär, liksom. Så nu har matte tänkt till.
Backa bandet. MOTIVATION!
Jag ska få SE när hon lägger ett rakt spår med ett föremål i slutet.
Vi får se om det hjälper.
Eller om jag bara är disträ, just nu, när jag löper?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0