RM 2009

Jag har bott i bilen hela helgen och så har jag blivit blöt utan att simma. Matte packade bilen full. Det brukar innebära något skoj. "Tyre" och "Lilla jag" stissade omkring helt hysteriskt. Vi ska åka, vi ska åka!! Matte brukar bli mycket irriterad. Men jag kan inte låta bli. Det kryper i kroppen när hon packar. TÄNK , om hon ska ta HÄSTEN med sig, och INTE "Lilla mig"!
Phu, den här gången var det vi som skulle med.
Så gick resan, och himlen öppnade sig. Så har det fortsatt hela helgen. På söndagen kunde inte ens jag hålla humöret uppe längre. Man blev liksom ALDRIG torr. Hur man än skakade pälsen.

På fredagen DEBUTERADE jag i Lydnadsklass 1.  Allt,  gjorde jag Lysande. Jag rår inte för att jag just lärt mig "Stå". 
Så jag gjorde det,  fast matte sa "Ligg". Jag blandade liksom ihop det där.
Men gladast blev matte när 4 hundar låg plats och 2 störtade upp i en härlig lek-karusell. Då låg jag, och min unga "morbror" ÖGONSTEN kvar! Det ni!
Jag fick många uppskattande blickar, för att jag var så lydig.
Lördagen var min lediga dag. Tyre fick jobba i spårskogen. Han jobbade bra. Men någon hade lagt slutapporten uppe i en buske. Så den hittade han inte i tid.
På söndagen, då regnade det ännu värre. Det var utställningsdag. Jag fick rosett och blev 2:a Bästa ungtik. 
Det där,  begriper jag mig inte på.  Men matte brukar bli löjligt röd om kinderna och flina fånigt.  Så det är väl lite bra.
Jag blev gladast när vi kom hem och matte försökte förklara skillnaden på Ligg och Stå.
Men ni minns väl.........
Man får ingen uppmärksamhet om man lär sig. 
Nej, det gäller att blanda ihop begreppen. Hela tiden missuppfatta vad matte vill.
Då kommer hon att TÄNKA på "Lilla mig".  Fundera jättemycket på hur hon ska få mig att fatta.  Hi, hi, hi.
Jag ser fram emot mycket träning med matte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0