BAD - GLAD

Idag har jag skrämt slag på min matte.
Xo, "Xi" och jag lekte på baksidan. Medan matte var i stallet och gjorde sommar-städning.
När hon tittade ut,  var jag försvunnen........... Xi är ju så bestämmande. Jag vill bestämma själv.
Matte anade att jag hade simmat över ån.  Jag har ju liksom fått smak för det där med vatten.
Hon visslade och ropade igen. Hon tänkte se hur jag betedde mig. Jodå,  visst kom jag springande på gångvägen på andra sidan ån.
Matte lockade och försökte få mig att hoppa i och simma tillbaka.
Men,. Nähädå.......Rakt fram sprang jag , ut på stora vägen. Bilarna TUTADE, alltså var jag i vägen för dom.
Matte kan inte hinna spriinga runt tomten och hästhagen för att stoppa mig. Men den här gången gick det ju bra.
Vad bråkar hon om.

Kommentarer
Postat av: Carin

Dessa självständiga rymmande unga tikar. Ariel gav mig många gråa hår innan du Tinak förklarade att så är det med de unga när man har gamla tikar i huset. Och givetvis så följde även en rymmarperiod med Ulma. Inte kul när man bor nära vägar som ni gör, tillräckligt obehagligt när man bor i skogen som vi. Skönt att det gick bra.

2009-07-01 @ 11:31:05
URL: http://tassamigos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0