LITE STÖKIGT.

Idag var det inte lika lugnt i valplådan.
Dels vill inte Ällies diarré gå över..........

Jag vann flera tuber Cani-Cur (på RM). Nu kom det väl till pass.
Hjälpte det?
I 2 dagar har hon fått medicinen,  enligt ordination.
Ingen förbättring.

Sen började hon bädda. Det är alltid jobbigt när tiken stökar runt i bädden.
Ofta har det med sammandragningar att göra.
Men NU, 5 dagar efter valpning. Då brukar allt vara lugnt och fint.
Jag kände efter om jag kunde hitta vad som var fel.

Valparna känns runda och goa. Jag kunde inte upptäcka något fel på Ällie.
Kanske tyckte hon tidningarna luktade illa?
Jag bytte nytt. Hon fortsatte bädda.
VAD ÄR PROBLEMET?????????

Hon liksom vände på vetbedden. Ofta låg någon valp i vecket och skrek.
Eller också blev det en stor bulle av tiningar och vetbed som valparna inte kunde komma över.
Då skrek dom. Något var INTE BRA! Men vad?

Om vi stannar upp och lyssnar, så förklarar djuren vad som är fel för oss.
Då förstod jag: DET VAR FÖR VARMT!
Bort med den mjuka, luddiga vetbedden. Fram med ett svalt lakan.
Då återuppstod det underbara lugn som ska vila över "lyan".

Valparna gnällde lite, för tassarna halkar lite mer. Dom kravlar lättare på en hundfilt,
än ett lakan. Men dom lär sig snart tekniken. Huvudsaken är att hundmamman är så klok.
Hon vet alltid vad som är bäst. Om jag bara lär mig att lyssna.

Kommentarer
Postat av: Nina

vad menar du med att lära dig lyssna, du kan ju lyssna jätte bra gjort Ällie är lyckligt lottad som har dig som hennes skyttsängel kramis från Nina

2010-11-12 @ 09:53:21
Postat av: Ida

Om mina hundar får diarré kör jag med några matskedar potatismjöl, det hjälper bättre än canicur. Hoppas hon blir bättre snart.



Ha en trevlig helg!

2010-11-12 @ 21:15:03
URL: http://bebisprutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0