VALPARNA ÄR HUNGRIGA!

Stackars Ällie. Det är inte lika underbart att vara valpmamma. När dom har utvecklats till små vampyrer.
Med en uppsättning sylvassa tänder i munnen och 14 nålvassa klor på VARJE valp! Som river hennes juver.
Tålmodigt ställer hon upp. Fortfarande liggande digivning. Men hon tycker nog att "Nu får det vara nog".
"Kan inte du, Tinka, ta över nu?" Jag gör nog så gott jag kan.

Men just i den här 4 veckors perioden timar det lite illa. Tycker jag.
Valparna kräver: MER MAT!
Mamman tycker, att nu vill jag inte ställa upp längre.

Senare, när tikarna kan ge di stående. Då tycks dom mer villiga igen att mata sina barn.
Men ännu är dom inte så vana vid fast föda att man kan ersätta mjölken.
Dom har ju precis börjat smaka på nya rätter.
Man får ta det lite försiktigt.

Valparna är juvliga. Kraftiga skallar, mycket päls. Envisa som synden och fulla av glada upptåg.
Biter varann, sliter i fällen. Gnager på plastmattan i valphagen och skäller som riktiga vakthundar, när något stör.
Dom är både lugna och väldigt livliga.

Det ska bli spännande att se vad det blir för valpar efter AICKO och ÄLLIE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0