VÄNTAN.....

Finns det något mer tröstlöst än att vänta på en valpning som inte kommer igång?

Man är vid gott mod de första dygnen. Förra gången kom hon på 62:a dygnet. Så det gör hon nog den här gången också......

Jag tar ledigt måndag, tisdag för säkerhets skull.
Fredagen kom o gick. Hon åt och lekte vilda lekar ihop med Honung. Inga valpar i sikte.

Lördagen fortsatte hon att äta. Det betyder inga valpar. Söndag morgon, hon äter = inga valpar.

Då börjar man tvivla...... Är hon dräktig? Kommer det att gå bra? Måndagen kom och gick, i ett grått töcken. På kvällen ville hon inte äta. ÄNTLIGEN ett tecken.

Tisdag morgon hon äter inte! Tänk om hon är sjuk? Borde jag åka in och röntga hennes mage? Men hon ser ju dräktig ut. Har jag tagit fel? Tänk om hon bara är skendräktig?

Ja, så där kastas man mellan hopp och förtvivlan.

Jag hoppas att hon snart kommer igång. Så jag kan sluta vaka och oroa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0