NU TRÄNAR VI PÅ MÅNDAGAR IGEN.

Det är härligt att komma igång med hundträningen regelbundet, efter lite vinterpaus. Nu kör vi på måndagar och flyttar runt till olika Brukshundklubbar.
 
I måndags var vi på Veberöd BK. Solen lyste till ibland. Skönt!
 
Stiliga grabbar: HIBISKUS, BALOO och ALLTID REDO, håller koll.
 
HONUNG och CRUELLA deltog också.
 
CRUELLA  APPORTERADE FÖR FÖRSTA GÅNGEN! HURRA!
 
Vi hittade en träningsmetod för fot till H-barnen. Det är alltid så kul när poletten trillar ner hos förarna......
Jag undrar vem som tränar vem egentligen.
....................................................................................................................
 
Idag tränade Honung mig. Det var väldigt tydligt..
Jag mockade i stallet. Ville INTE leka. Då hämtar hon mina vantar.  Jag vill inte!
 
Så jag tar emot vantarna och fortsätter mocka. Då kommer hon igen, med en pytteliten metallpryl. Jag blir glad förstås. Tar emot föremålet och stänger ut hundarna från stallet. Gömmer metallprylen mycket noga. När jag tömmer skottkärran smiter dom in igen.  GENAST kör hon uppletande, helt spontant, och apporterar metallsaken.
Kan man annat än glädja sig åt en sådan hund <3 Mitt hjärta!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0