DAGENS HONUNG - ELLER "DUNDERHONUNG"?.

Just nu pågår en kamp om tuggpinnarna i huset. CRUELLA markerar sin makt genom att ÄGA dom. Men rätt vad det är så släpper hon bevakningen.
 
Då släpper HONUNG allt hon har försökt visa upp.
Hon störtar sig över det lediga tuggbenet och ägnar sig åt det med välbehag. Nyss visade hon stolt upp min stövel!
Cruella släppte garden ett ögonblick.
 
Stöveln spottades ut och med ett skutt över hela rummet så snodde HONUNG tuggbenet. Hon vet mycket väl vad hon vill, den damen.
 
Här är några bilder från en lydnadsträning. När jag presenterade tungapporten för henne för 1:a gången.
 
Hon kampade och drog.......
 
Sen rusade hon ärevarv med den i munnen. Fast hon nästan stod på näsan, för att den var så tung.
HEJA HONUNG!
Det är gott gry i henne.
 
Idag träffades Lizette, Lena och jag på Revinge för att spåra. Det var svåra förhållanden.
Byig vind och stark sol, efter en kall morgon. Hundarna fick jobba ordentligt, för att klura ut svårigheterna.
Men det är så kul att följa deras utveckling.
 
CRUELLA har ju varit svår att motivera.
Men nu börjar det hända saker. GRISÖRA IS THE SHIT!
I slutet ligger det alltid ett grisöra. Idag hade Lizette lagt spåret. Så Cruella fick grisörat av mig i stället. I utbyte mot slutpinnen. Så får hon stolt bära hem sitt byte, och äta upp det i lugn oh ro.
 
Så spårnoga och motiverad som hon har blivit. Det är en fröjd att följa utvecklingen och se om hon kan fortsätta med mer glädje och lust i spåret. Då kan det bli riktigt bra.
 
Det är roligt att träna hund.
 
.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det bådar gott för framtida bruksprov Tinka!

Tina i Halmstad

2013-09-30 @ 12:53:55
Postat av: Miriam

Vad underhållande skrivet Tinka :-). Jag blir så full i garv, jag känner igen det där med att lura till sig saker, är det något typiskt för hoffar? Vad kul när man hittar nyckeln till motivationen när man tränar. Det kommer gå jättebra för er! :-).

2013-09-30 @ 19:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0