BARMARKSDRAG PÅ CYKEL

 
 
Både ZIRI och DAGG  har varit ute i Barmarksdrag.
För DAGG, "Dundra", var det debut i motionsklassen.  Staffan Bryngelsson var cyklist till bägge hundarna.
 
HEJA STAFFAN!
Jag fick ett härligt mail från honom: 
(Det är inte alltid som hund och förare vill åt samma håll. Tur att du inte slog dig!)

Hej Tinka,

 

I söndags tävlade Ziri och Dundra i barmarksdrag (cykel) i Borlänge. Ziri sprang i tävlingsklassen och rådde som vanligt inte på argaste konkurrenten Lack (riesen) med Degerfors-Hasse på cykeln. Men det var full fart på den gamla damen hela loppet. Synd bara att hon fick syn på några vattenpölar på upploppet. Dom måste man ju dricka ur.

 

Dundra startade (med mig på cykeln)i den så kallade motionsklassen som är till för de hundar som ännu inte är så rutinerade (det var ju debut för Dundra). Starten gick lysande och det var bra fart på Dundra merparten av loppet. Men i en skarp högerkurva drog Dundra åt vänster mot parkeringen (för där fanns nog matte) medan jag styrde cykeln åt höger. Själv fortsatte jag rakt fram, utan cykel. Men det var mjukt gräs och inga ben som bröts.

 

Hälsningar

Staffan

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad du är modig, Staffan! Jag tycker det låter livsfarligt. Heja!!! :-)

2012-10-02 @ 22:41:49
Postat av: Ulla & Ällie

Kul Staffan att det fungerade att cykla med Dundra, även om ni hade olika uppfattningar om vilket håll ni skulle till !!
Gamla damen Ziri vet ju hur man gör. Heja er.

2012-10-03 @ 08:18:28
Postat av: Lena

hahaha, ja dom gör inte alltid som man tänkt sig.
Du är modig du....

2012-10-03 @ 15:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0