DAGENS BANJO-PROMENAD.

 
BANJO är en sån där Hoffe man blir glad av. Alltid full i bus. Livet leker.
Idag jobbade jag med mina förståndshandikappade elever.
 
Så jag tog med mig en pojke,  på "Banjo-priomenad". Hur skulle det gå?
Det gick utmärkt. Banjo roade sig kungligt. Han for iväg i svepande slag över de nyplöjda åkrarna.
Det ser så kul ut. För i den nyplöjda jorden sugs all must ur benen på hunden. Den springer liksom i slowmotion. 
 
 
BANJO, alltid lika glad och lycklig.
Han fick upp någon spännade doft i näsan och drog iväg.
 
Pojken och jag gick och gömde oss, vid ett gammalt ödetorp. "Spring du, Tok-Banjo", tänkte jag........
 
 
Men visst hade han full koll på oss. Genast dök han upp vid torpet och la sig för att vila.
Utan sällskap är det inget kul att springa.
Så vandrade vi vidare. Genast svepte Banjo över åkrarna i full galopp igen.
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0