DALLAS




Det var så roligt att träffa DALLAS och leka med honom i Skåne. Han var lite unghunds-stökig.

Men otroligt social, kampglad, och framåt hund. Helst skulle han ha sprungit lös på Flyinge och satt alla stöddiga hästar på plats.

Vi tog med honom in i ridhuset, men blev utvisade. Jag tycker det är en jättebra träningsmiljö för unga hundar.
Men när DALLAS försökte hoppa över ridhussargen för att lära hästarna veta hut, fick vi inte vara kvar längre.
Man måste se det roliga i situationen.........

Den där stöddiga attityden känner jag igen. Shatterproof´s Atos, var en hanne vi tog över på en travbana.
Han försökte rusa in och mota bort hästarna, när travarna vände mot oss.
Hans barnbarnsbarn Lintrollets Xerox. Hade precis samma beteende på hopptävlingar i Norrköping.

Så nu, Xerox´s systers barnbarn = DALLAS, gör exakt likadant. Släkten är värst!

Jag tycker det är modigt och ett positivt drag, att inget är för stort för en Hovawart att ta tag i.

STÖRST, BÄST och VACKRAST!

Fixar allt! Det är DALLAS motto i livet.








Både han och jag njöt av en solig lördag i Flyinge.


STORKARNA satt som vanligt på Flyinges tak, och tittade ner på oss med upphöjt lugn.


YLVA hittade en koja att krypa in i. Självklart trängde sig DALLAS också in.
Måste undersökas.

En skön attityd hos den hunden. Matte, Sara Tolonen, tog bilderna.
Tack för en härlig dag i Skåne.

Kommentarer
Postat av: Ewa Ivarsson

.. måste ju säga emot, som collieägare.. Maurice är vackrast, ha ha, skämt åsido, en hoffe om jag hade tid skulle vara en udnerbar kamrat för honom.. dgas att ha Dallas som mars månads hund kanske? Kram Ewa

2012-03-06 @ 09:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0