PÅ PROMENAD.

En alldeles vanlig promenad i skogen.
Upp och ner i bergen. Däremellan ett dopp i sjön. För hundarna alltså, inte för mig.
 
LILLA X och CRUELLA springer så tungorna hänger.
 
Vi kommer fram till en gammal ruin av ett hus. Det ligger på ett högt berg. Med utsikt över Tyresö-Flaten mitt i skogen. Där blommar plötsligt detta underbara:
 
 
ETT GULLREGN!!!!
 
Mitt i skogen! Det kändes nästan förtrollat.
 
Vilken överlevnad gamla kulturväxter kan ha. Fastän huset är ruiner. Människorna, som bodde där, säkert borta för länge sen. Så blommar ännu gullregnet, som dom planterade vid sin stuga.
 
När vi kom ut ur skogen. Gick jag förbi några villor. Ur en soptunna stack den här gynnaren upp.
 
 
Snacka om att kasta ut julen.
Ja, det var en omväxlande promenad. Jag fick uppleva.
Ha det gott!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0