HÄR HÄNDER ALLTID NÅGOT.

På morgonpromenaden igår träffade jag på den här rara hönan. Hon spatserade omkring, mitt bland parkerade bilar i ett tättbebyggt villaområde i Flyinge.
 
 
 
 
Sen åkte jag hem till LENA ÅHMANSSON. Vi skulle träna med ALLTID REDO på Skurups BK. Han var duktig.
Men lite mer tempo och motivation, vill jag ha, i flera moment.
 
Men han är inte van att träna med "SPEEDO-TINKA".

Jag hoppas han vänjer sig. Han ställer i alla fall upp på att träna, med en konstig Stockholmska. Som skuttar och hoppar. Spottar godis och kastar leksaker omkring sig. Trots att hans matte står på planen och leker tävlingsledare.

Kul har vi. Men Alltid Redo undrar nog lite om hon är rolig, eller jobbig? Den där Tinka.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Sen var det dax att börja jobba. Fin arbetsplats jag har, eller hur?
Jag skulle jobba hela natten. Fast sovande jour. Jag trivs på mitt jobb. Fast tiderna är oregelbundna.
 
 
 
I morse kl 06.00 vaknade jag av den här fina fågeln som trupetade bakom huset:
 
En ensam trana i morgondimman. Ja, livet på landet är härligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0