ARRAK - TRÄNING.

Vi var på Skurup BK den 24/7 och tränade igen. Vi skulle behöva lite störningsträning med andra hundar. Det brukar dyka upp någon enstaka annan entusiast när vi är där.
Jag vill träna med en grupp (kom igen Lizette!). Vi kan träffas närmare dig i Trelleborg. Säg bara till när du kan.

Träningen går framåt: LENA utbrast förtjust: "nästan som en Bordercollie!" När ARRAK kom snabbt på inkallning.

Vi brukar diskutera det där med lust och fart, jag och Lena.
Jag hävdar att det går visst att få "Bodercollie-tempo" på en Hoffe.
Jag hoppas jag har övertygat henne, innan sommaren är slut.
Ännu viktigare är det förstås att jag övertygar ARRAK om samma sak. Men han snappar upp mina idéer.
Det går framåt!
 
 
Lite hann jag träna med BANJO också idag. Han håller tempot med råge. Han är så ivrig så han går "skänkelvikning" (eller plogar) i fotgåendet. Där är det mer placering och avlämnande som vi tränar.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
LILLA X och ÄVENTYR.
 
Annika kom hem från Gotland idag tillsammans med ÄVENTYR. Hon säger att jag ALDRIG får tillbaka min älskade hund. Det känns ju bra att han är älskad och får långa promenader med Annika. Nu när mina arbetstider är som dom är. Från 16.00  - 09.30, nästa dag.
 
Men ska jag inte få ha någon hund alls?  Jag får nöja mig med mina träningshundar BANJO och ALLTID REDO, så länge. Skönt att jag har dom i alla fall.
.

Kommentarer
Postat av: Lizette

Hej Tinka! Skulle ni kunna träna på lördag 4/8?
Har du samma telefonnr? Tror inte jag har ditt mobilnr.

Lizette/Baloo :)

Svar: Det blir av på lördag fm. Vi hörs!
Ingrid Carlsson

2012-07-28 @ 00:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0