TJUVJAKT?

Ja, inte vet jag. Men i morse hittade vi blodspår i snön.
Som hundarna var VÄLDIGT intresserade av.

Jag trodde först att en löptik hade gått där.

Sen såg jag att det var ljust blod efter något som släpat i snön.
Hade räven tagit ett byte, och inte riktigt orkat bära?

Jag förstod snart att vi bakspårade något som hade blodat........
Efter 150 m kom vi fram till en blodpöl och en hel hög med inälvor från ett rådjur.
Alldeles säkert. Men kroppen hade släpats till en bil.  Där vi hade börjat vår "jakt".

Troligtvis hade tjuvjägare varit i farten i natt.
Jag tror inte en viltvårdare lämnar alla inälvor kvar i skogen.

Hundarna tyckte förstås att promenaden var OVANLIGT spännande i morse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0