CHARLIE-BESÖK.

Idag kom Crille, Jenny och lilla Li på besök.
Med sig hade dom den underbara hanen CHARLIE CHAPLIN.




Han har ju haft en tuff start i livet.
Redan som 4 mån. valp märkte matte JENNY att allt inte var som det skulle.
Han rörde sig riktigt illa.
Det var något fel i fram på honom.

Jag kunde inte hjälpa henne med att ställa diagnos.
Hon skickades till ett rehabcenter som gav fel råd.

Till sist kom hon till Strömsholm, som konstaterade OCD (=osteochondros).
Sedan dess har han genomgått flera operationer. Den senaste i september 2011.
Nu är han inte varm i lederna längre. Rehabiliteringen är i stort sett avslutad.
Men han är halt.

Jag trodde vi skulle diskutera en eventuell avlivning av honom idag. Men när man ser den här levnadsglada, underbara unghunden. Så förstår jag precis att det inte är aktuellt i dagsläget.

Om han på något vis skulle visa tecken på smärta, eller värk. Så var det kanske aktuellt.
Men hältan kan ju bero på den outvecklade muskulaturen. En kortare sena, eller något annat som stör rörelseschemat. Jag önskar av hela mitt hjärta att CHARLIE har ett långt liv framför sig.

Han är som alla unga hanar full av hormoner, humor och en väldig energi.


Här gör han en noggrann, uppvaktande undersökning av syrran CRUELLA.


CRUELLA DE VIL och CHARLIE CHAPLIN.


CRUELLA.


CHARLIE, kolla vilket fint gehäng han har på öronen.



Tack för idag, hela familjen Jonsson.
Lycka till i framtiden!



Kommentarer
Postat av: Jessica och Celine

Åh, vad skönt! Hoppas hältan går över, han ju så go och stilig! Vill också ha honom kvar länge. Hoppas han och matte kommer med på lägret! Då får jag längta ännu mer tills dess=)

2012-01-23 @ 22:35:23
Postat av: Jenny & Charlie

Hej, Jessica och Celine! Vi hoppas på en plats på lägret!! Har anmält oss iallafall :)!! Skulle vara skitkul att träffa alla glada igen!

2012-01-26 @ 08:04:29
Postat av: Tina Hymer&Cobra(Lilla C)

Vilka godingar!!! Är de inte väldigt lika!?

Härligt med snö. Det väl hoffens ultimata klimat!?

Förrutom att bada året om!

2012-01-26 @ 21:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0