VILKEN HÄRLIG DAG!

Solen sken. Det var plusgrader i solen.
Först tog jag Xi och sparken.

Jag tänkte åka på Drevvikens is. Men fegade ur efter 50 m ut på isen.
Där var det blött, uppepå isen och jag backade tillbaka till trygga land.

Kanske överdrivet försiktig? Men jag VILL INTE gå ner i en isvak!
Det händer varje år på Drevviken.
Jag åker helst där en traktor har plogat före mig.

Så jag fick sparka runt på vägarna istället. Men där skär medarna igenom på sandfläckar och det blir tvärstopp.
Titt som tätt. Inte så skönt liksom.

Tänk när jag bodde i Lappland. Då kunde man glida fram på tjocka snövägar. Det var underbart.
När jag kom hem satt jag på sparken och SOLADE!

Sen tog husse och jag, de andra två vilddjuren till skogen. Vi pulsade fram på gamla stigar som var helt igensnöade. Det är tungt.
Men desto skönare när vi fikade vid Gammeldammen.


CRUELLA och ÄVENTYR.

Solen strålade verkligen och smälte lite grann av snön.
Det finns hopp om ljusare tider.


Kommentarer
Postat av: Ida

Vinterhälsningar från pappa Heros till fina Cruella och resten av C-barnen.



Kram // Ida & Heros

2012-02-13 @ 22:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0