GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

 
Det här är ÄVENTYRS son BRAXAS VOM ERLENBROOK som är så fin i sin tomteluva.
Han får vara min tomtenisse i år.
 
En riktigt fin jul och ett fullspäckat 2013 önskar jag er alla. Med roliga upptåg, härliga hunddagar och mycket framgångar. LYCKA TILL!
 
Här följer ett roligt mail från LISBETH WESTERDAHL om att leva med CAJSA CAVAT.
Tack Lisbeth för rolig läsning, som jag vill dela med mig av:
-----------------------------------------------------------------------------
 
 
Hej Tinka!
Tänkte passa på och skicka en julhälsning innan julstressen bryter ut på riktigt.Tänk att dom små grynen redan är tre år. Vad tiden har gått fort. Bättre hund kunde jag inte fått. Vi är så nöjda med vår lilla Cajsa.Vuxen tvivlar jag på att hon någonsin blir.Full av bus hela tiden.Påhittig och tjuvaktig. Roar sig gärna själv med att reta katten till vansinne men samtidigt så samarbetsvillig. Älskar att träna både lydnad och skogsarbete.
 
Hade hoppats på en snörik vinter så att vi kunde köra lite drag på skoj men snön som kom försvann snabbt.Just nu tränar vi vidare på lydnaden för att kunna starta lydnadsklass 3 och hkl spår till våren. Hände en liten incident för ett tag sedan. Vi tränade uppletande ihop med en kompis. Jag bad henne lägga tre föremål på raken med ett litet föremål längst ut. Cajsa gick ut och hämtade dom två första jättefint. Det hade börjat mörkna men det såg jag inte som något problem. Skickar henne igen. Ser ut som hon får sista föremålet i näsan men hon kommer in utan något. Försöker skicka henne igen men utan resultat. Pia går ut för att göra en retning men hittar inte föremålet. Nu är det så mörkt så det är ingen ide att leta. Lägger ut ett större föremål så hon får ett lyckande och bryter efter det.
Tio (10) dagar senare står Cajsa i hallen och ser ut som hon har ont någonstans.Sedan kräks hon. Upp kommer en liten Nalle! Där var det saknade föremålet. Tur man inte vet allt vad hon stoppar i sig.
 
En kväll i veckan är vi några som hyr ett ridhus. Jättebra träning men Cajsa gör sitt bästa för att äta upp underlaget.
Annars summerar vi det här året som mycket bra och gör upp mål för nästa år.I år uppnådde vi alla de mål jag satte för ett år sedan och lite till.  Får väl se hur det går nästa år. Hur som helst önskar jag Dig och alla runt omkring dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! Ska bli så spännande att följa alla nya Lintroll.
                                                                                                             Kramar Lisbeth

Kommentarer
Postat av: Ulla

Härliga Cajsa som haft ett fantastiskt och framgångsrikt 2012. Just nu njuter jag av hennes syrra Cruella i väntan på min egen Älle och nästa juvel Goza.
En riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År till er allihop.

2012-12-22 @ 08:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0