XITRON.

Jag fick en fin bild på XITRON 9,5 år.
En syster till LILLA X.
XITRON bor i Norge. Jag hoppas ni får en fin Påsk!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Apropå LILLA X, som snart ska bli mormor igen.
Jag tror hon hjälper ÄTTIKA att göra en lya?

För varje gång "Xi" är ute. Kommer hon in, med en hög med jord på nosen.

Ni vet hur dom ser ut, när dom gräver någonstans.
Lite skamsna och lite stolta. - Som om dom hade en hemlighet.

Jag upphör aldrig att studera, och undra, vad hundarna tänker på.

LILLA X är en otroligt klok hund. Som har ett mycket ansvarsfullt liv.
"Stormorsan"!

 Just nu har hon 3 "barn" i huset:
ÄVENTYR, CRUELLA och ÄTTIKA.

Jag minns hur det var i Juni, när jag vakade över mina ston som fölade. Jag trodde "Xi" hade blivit lite döv och gammal. För hon kom inte när man ropade.
Tog jag till "stränga rösten" så kom hon lite tveksamt, osäker såg hon ut.
Jag tyckte hon var jättekonstig.........

Senare när allt hade lugnat ner sig förstod jag att hon, precis som jag, vakade över fölstona.
Hon hade grävt en vak-grop bakom stallet. Där låg hon på pass.

Hon tyckte att vi kunde ju INTE GÅ IN BÄGGE TVÅ!
När det var kris i stallet, måste ju en klok "person" hålla vakt. Allra helst hon, förstås.
Tinka, kan man ju inte lita på.

Tur att vi har våra kloka hundar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0