UPPFÖDARMÖTE!




Snart kommer kallelsen ut på Hoffe-klubbens Hemsida.
Men redan nu kan jag meddela att den 12 - 13 nov. är det UPPFÖDARMÖTE I UPPSALA.
Årets möte kommer att handla om HOVAWARTENS HÄLSA.

Jag hoppas att många intresserade uppfödare anmäler sig.
Helgen börjar med ett intressant föredrag av Doktorand KATARINA SUNDBERG.

Denna föreläsning är öppen för ALLA MEDLEMMAR I HOFFEKLUBBEN!
En del av ämnena som hon tar upp är:
¤ genetiska sjukdomar hos hund.
¤ Avel för bättre hälsa.
¤ Vi tittar på vår sjukdomsrapportering.
¤ Vi får också en uppdatering om vad som har hänt i sköldkörtelprojektet.

Vi är ju många Hovawart-ägare som har bidragit. Eftersom vi blev ombedda att lämna blod från äldre, friska Hoffar (över 7 år). Vad har hänt med det? Vad används blodproven till?

Jag hoppas att många sammanstrålar i Uppsala den 12/11 för att lyssna på detta intressanta föredrag.
Att se på avel ur en forskares perspektiv.

Efter föredraget fortsätter UPPFÖDARMÖTET på samma tema, resten av helgen.
Anmälan till bägge evenemangen sker till mig:

[email protected]

Kostnad för Föredraget: 150:- (betalas på plats).
Uppfödare betalar en summa för hela helgen. Boende, mat, osv.  Summan är ännu inte fastställd, Max 1000:-. Jag förhandlar ännu med hotellet om priserna. Återkommer med mer info senare.
Men redan NU är det dax att anmäla sig!

VÄLKOMNA!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0