IDAG.

Idag när jag var i skogen med CRUELLA och LILLA X. Så dök det plötsligt upp en blöt glad unghund i skogen.

Jag kopplade Cruella. Hon kan ibland uppfatta nya hundar som lovligt vilt?
Så "Xi" och den "nya svarta" sprang som glada antiloper genom skogen. Jag hann inte riktigt urskilja hur "den nya", såg ut. Bägge var dyngsura.
Men så kommer det en kraftfull unghund farande emot mig, som visar sig vara en HOVAWART!

Hoppsan en hoffe här..........
Vad dum jag kände mig, när jag såg att det var XI (9 ÅR GAMMAL)!
Som jag trodde var en 6 mån. unghane........
ÄR JAG BLIND, ELLER? 


LILLA X, alltid full i sjutton, nu för tiden.


Det var 2:a gången på 2 dagar som jag tar fel på XI. Igår trodde jag att hon var en gräsand!
Hunden med många skepnader = LILLA X.

Den här nya, visade sig vara en svart Setterkorsning. Jag såg en matte med en lika svart Cocker Spaniel. Långt nere i dalen. Jag går åt hennes håll, tänkte jag, så får hon tag på sin andra hund.

Just som vi alla samlades i skogen. Blev det en yster dans av 4 glada, svarta tikar.
Allt verkar på topp.

Men så förbyts de glada tjuten,  till ILLVRÅL!
Matten blev stucken av 4 JORDGETINGAR! Den lilla Cockern tjuter förtvivlat, Vi tar hundarna ooch springer därifrån. Men dom förföljer oss.
Cockern har hela pälsen full av jordgetingar. Dom sticker henne överallt. Dom sitter djupt inborrade i pälsen.
Fy vilken upplevelse för en liten 6 mån. valp.
Matten fick plocka bort dom en och en.

Settern blev också biten.

Jag och mina hundar, klarade oss konstigt nog.
Vi som just hade hittat nya vänner i skogen.
Så blev det så här tråkigt.
Jag hoppas bara att allt gick bra. Hon tog sina hundar och gick hem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0