EN UNDERBAR DAG I SVAMPSKOGEN.

Jo, jag hittar fortfarande, jättefina, "trattisar" i skogen.
I morse var jag och GUNILLA, min rara granne, ute med ÄVENTYR och hennes Schäfer "Hindra".

Varje morgon träffas vi, och vandrar 2 timmar i skogen.

Då hittar vi alltid svamp. Det är som ett gift. Jag kan inte låta bli.
Nu har jag fryst in 3 burkar med stekt svamp. Blir gott i en lammgryta......

När jag kom hem bytte jag hundgäng. Då var det dax för CRUELLA och LILLA X.
Idag tog jag kameran med mig, för att fota "tokdårarna".

Dom flänger som idoter, eller som Hoffar gör. Rakt igenom moras och morän, djupa diken och stora myrar.
Då trivs dom som fisken i vattnet.



Här kommer dom tokiga "Lintrollen".


Stammodern: LILLA X.


Fastän det var en solig dag. Så är det mörkt i skogen nu på hösten. Blixten gör ju att hundarna ser ut som riktiga varulvar......  Det är ju knappast den gulliga sången "Jag mötte LASSIE", tralla-lalla-la, som man tänker på, när man ser dom här bilderna.
















Har ni sett några längre hundtungor någon gång?
Kul har dom "skogstrollen".

GLAD HÖST PÅ ER ALLIHOP!


Kommentarer
Postat av: Ewa & Collin

Hej!

Vad roligt ni verkar ha i "trollskogen"!

Kram Ewa

2011-11-01 @ 10:56:28
Postat av: Margreth & Oscar

Haha, har faktisk ikke sett lengre hundetunger før! Jeg og hadde med meg et skogstroll på tur i dag - stor stas. Håper alt står bra til, hilsen fra Dunderklumpen og Margreth

2011-11-01 @ 20:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0