CRUELLA DE VIL

Idag tänkte jag berätta lite om CRUELLA.

Först löpte hon i 2 veckor.
Sen dröjde det 2,5 mån. Så började hon löpa IGEN!

Ja, ja, det är väl som med ungdomsfinnar. Det tar lite tid innan allt stabiliserar sig.
Tänkte jag.

Hon droppade ordentligt med blod hela löpet. Något direkt höglöp, märkte jag aldrig.
Men när 3 veckor hade gått, så blödde hon glatt vidare.
Forfarande tänkte jag: det går nog över.

Men tiden gick, och hon slutade INTE!
Jag började bli orolig. Men hon var pigg och glad.
Så jag avvaktade. Så plötsligt stod hon i höglöp!
PÅ 33:e dygnet!
På 37:e dygnet "stod" hon fortfarande!

Hon har fått en ny kompis. En JÄTTESTOR Leoberger-tik.
Dom leker "parningsleken" hela dagarna.
Men idag såg jag att hon INTE blöder längre. Idag övergick leken till att boxas på bakbenen istället.
Ett gott tecken.

På lördag har hon löpt i 6 veckor!

Det kan jag säga, att på alla år som jag har haft och känt tikar. Har jag ALDRIG upplevt ett så här konstigt löp.
Men man lär, så länge man lever.

Hoppas bara att det inte är något fel,  utan bara ett mycket ovanligt löp.


CRUELLA bryr sig inte om mina tankar. Hon verkar helt nöjd med situationen.
Så kelen och trevlig har hon blivit. Nästan lite väl klängig. Som "klister" ungefär.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad fin hon är Cruella =) Naya hade såna där märkliga löp. Ngn gång 3 månader emellan, en annan gång nästan 1½ år. Det finns orsaker till att det bara blev en kull...puh! Hon blödde alltid mycket och länge, sen kunde hon börja minska i löpintensitet men liksom dra igång igen om det fanns nåt vad hon ansåg vara anledning...typ trevlig hane. Cleo löpte i slutet av nov, sen hängde hon på Smilla i slutet av feb/början av Mars....vi får väl se vad det blir vidare. Om 4 timmar får jag åka hem och sova...puh vad trött jag är. Kram

2011-05-30 @ 03:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0