FUNDERINGAR.

Den här vintern tar verkligen på kraft-reserverna.
Jag försöker hålla modet uppe, och planera lite inför framtiden.
Men det är tugnt.
Kroppen värker. Hundarna har ont. Flera stycken har haft ryggproblem i vinter.

Det är inte konstigt. När man halkar, spänner sig och halkar igen.
Varje natt fryser det på. Så även om man sandar så täcks gruskornen av ett fint istäcke nästa morgon.

I morgon ska jag till banken. För att diskutera lite.........
Annars händer inte så mycket här.

Cruella rymmer. Men hon går inte långt. I morse hittade jag henne under grannens fågelbord.
Mums, där fanns det godis.
Hon är väldigt påhittig. När det gäller vad HON vill göra.

Härom dagen när husse tränade med henne. Så övades "före" med en rolig leksak.
Hon fortsatte rakt förbi leksaken, hoppade in i den öppna komibilen, och deklarerade "ATT HON VAR KLAR MED TRÄNINGEN FÖR IDAG!"  Tilläggas ska, att hon fortfarande spyr när hon åker bil.
Men hon valde BILEN istället för träningen.
Ja, vad säger man?

Att husse är lite sliten efter vintern, han mé.
Hur vi ska få Husse och hund att älska träning ihop. Det får vi försöka att lösa.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag känner mig ganska misslyckad som hundcoach just nu.
Förutom svårigheterna med Cruella.
Så tog jag hand om en Lagotto nyligen.
Han började som dagishund här hos oss för 9 veckor sedan.
Han var en mycket skygg och stressad liten hund. Jag jobbade extra mycket för att få honom att trivas. Det blev långsamt bättre........
Så var han inackorderad här under sportlovet. Allt flöt på fint.
Men måndagen efter sportlovet så var vi tillbaka på 0 igen.

På tisdagen rymde han. Det är fruktansvärt att tappa bort en annans hund, som man har ansvar för.
Jag tog bilen och körde till hans hem. INGEN HUND!
Jag hittade honom springande utmed en större väg.
Skulle jag lyckas få tag på honom? Eller skulle han vara så stressad, så han inte kände igen mig?

Han kom fram och jag lyckades! JUBEL!

Väl hemma igen,  så gör han inget annat än klättrar över staket. Han vill bara härifrån.
Det är ohållbart att ansvara för honom. Så vi avslutar vårt samarbete den här veckan.

Det är tungt just nu.
Dessutom är det imorgon, 1 år sedan min älskade hund ARGA ANNIKA dog.

Kommentarer
Postat av: Tina och Blixtra

Vi har precis kommit in efter en skön morgonpromenad

i solen. Tränat längs med vägen och bla framförgående - f ö r e! Då hör jag din röst och gör precis som du säger :)

Snart gör vi debut på plan!



Det är inte helt enkelt att ta hand om andras hundar. Jag träffade Lagotton hemma hos dig och såg hur du kämpade.

Du ska se att snart är vägarna fria och du kommer få NY energi.Jag & Blixtra sänder dig en STOR kram.

2011-03-15 @ 09:50:55
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Tack för dom orden Tina. Ja det är våra underbara valpköpare som lyfter mig i livet.

Kram.

2011-03-15 @ 09:58:48
URL: http://www.lintrollets.se
Postat av: Pia

Här ifrån sänder vi oxå en stor varm kram. Tinka, det skulle vara omöjligt att dag ut och dag in hålla din energi och ditt engagemang på samma nivå. Vi begär inte det...så gör inte det du heller. :-) Kram, kram! Snart är det påsk och då ses vi!

2011-03-15 @ 10:25:55
Postat av: Jessica och Celine

Håller med Tina, jag försöker tänka på alla tips du gett mig, så att du inte är en bra hundcoach håller jag inte med om! Du rättade till Celines hit på lägret så det har blivit vårt paradnummer! Tänkte faktiskt i morse att det skulle vara kul om vi kunde komma till dig om du vill så att vi kunde träna tillsammans. Du ville ju ha träningssällskap men jag bor ju så långt bort så det blir ju inte något regelbundet. Jag däremot är ingen bra hundcoach men jag kan kommendera och hälla upp kaffet åt dig;-)Fast du kanske hellre skulle vilja träffa min man massageterapeuten=) Kram från Jessica och Celine.

2011-03-15 @ 11:10:02
Postat av: Lotta

Sänder stora kramar ifrån oss också. Du är världens bästa hundcoach och uppfödare!!! Vad skulle vi valpköpare göra utan dina goda råd och tips?

>Snart ska du få jojka och ge mera goda råd:) Ses snart!! Kram kram

2011-03-15 @ 20:33:14
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

HEJ!

Tack för alla värmande ord. Så deppig var jag inte. Jag ville bara skriva av mig lite om alla misstag som kan samla ihop sig, en vanlig dag hos mig.

Dessutom hade jag lite energi att skriva igen. Bara det, är ett gott tecken.

Men visst kan vi fixa en av alla utlovade träffar som jag har snackat om. "Snacka går ju".......

Men TBK är fortfarande som en skridskobana.

Men snart så....

Då kommer Jessica med Kaffepannan. TACK!

Det är bättre än massage. Jag är så kittlig.

STOR KRAM till er allla!

2011-03-16 @ 03:42:51
URL: http://www.stalllt.n.nu
Postat av: Anonym

hej!

Sänder oxå en kram härifrån den franska våren. Det känns bra att ha dig att ringa till när man bor här och ingen hjälp finns att få. När våren kommer känns allt mycket lättare.

Kram Atte och Basilika

2011-03-16 @ 11:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0