LILLA X.

Jag har väl många hundra gånger berättat vilken UNDERBAR hund LILLA X är.
Men jag bara måste, berätta det igen.
Jag får ju ofta ta del av våra valpköpares upplevelser med sina underbara Hoffar.
Men jag berättar ju inte så ofta varför jag ÄLSKAR dennna hundras!

Nu till berättelsen om "Xi".
Den senaste tiden har hon varit trög. Inte velat komma. Pysslat med något bakom stallet.....
Jag har rent ut sagt inte haft tid at tänka så mycket.
Fölningarna har krävt all min kraft.

Jag har tänkt på Xi..... Är hon sjuk? Löper hon? Varför gömmer hon sig bakom stallet?
Har hon hittat ett dött djur där? Eller något annt gott?

Tankarna har funnits. Men TID att kolla, har jag inte haft.
Igår slog det mig!

HON HAR ANSVAR FÖR FÖLEN!
Hon har grävt en grop i den varma torvstacken bakom stallet. Där har hon legat och vaktat och samarbetat med mig. Jag har som vanligt inte fattat ett dugg!

Hon vill inte lämna stallet. Hur ska det gå, om hon ska vara inne.
Nej, hon måste sköta sin uppgift som HOVAWART!
ÅH, DESSA ÄLSKADE HUNDAR!


LILLA X som tålmodig mamma till 10 valpar i Ö-kullen.
Nu har hon fått nya uppgifter i livet.


Hur skulle ni klara er utan mig?

Kommentarer
Postat av: Jessica och Celine

Ja, de är ju så underbara! Jag kan titta på Celine och undra varför jag väntade i 16 år på att skaffa en hoffe! Hur klarade jag mig utan? Hon är så rätt men så är hon ju Xis dotter ;-)Kram på er =)

2011-06-09 @ 15:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0