VAD HÄNDER HÄR HEMMA?

Inte mycket. Äventyr deppar. För bägge hans "tjejer" har stuckit till Gotland.
Han får dra jämt med 4 hanhundar och en tik den här veckan.

En Rottweiler, som har en kaxig attityd. En enormt stor Leonberger-korsning, en rar tik. Hans halvbror ZINGO och en ung Colliehane, som alla behandlar som en fluglort. Men han är lika glad för det.

Dessutom fick några Jönköpingsbor nys om att jag sköter hundar......
Då fick jag en Schipperke, att sköta i 2 dagar. Det var en glad jycke, som YLADE! SKÄLLDE HÖGT! och HOPPADE UT GENOM KÖKSFÖNSTERET! Han krävde min uppmärksamhet, kan man säga.

Idag är sista jobbardagen, för mig. Så jag har lovat ÄVENTYR att vi ska simma och tälta ihop.
Men så är ena fölungen halt och måste stå inne.

Då måste mamman få hö, 4ggr per dag. Höet är slut, så jag måste få tag på mer. Vardå?
Veterinären ska komma och kika på fölisen mellan jobb, NÄRDÅ?
Ny hage måste byggas.
Det gör att jag inte kan komma iväg som jag hade tänkt......

Det blir aldrig som man tänkt sig. Det kan man vara säker på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0