NYA UPPLEVELSER.


ÄVENTYR och jag åkte till Norrtälje.

Vi skulle hälsa på en häst som vi har sålt + lite andra vänner i viken.
Vi hade med oss lite matsäck, tält och sovsäck. Ifall vi inte hittade någon att sova hos.......
I går kväll kl 21.30 ringde jag till Mats, som har byggt ett eget hus på BLIDÖ!
Frågan löd: Får jag komma och sova över?

Man är inte lite fräck.

Jodå, jag var så välkommen.

Nu gällde det att skynda sig till bilfärjan i Furusund.

Vilken underbar sommarnatt. En STOR ÄLG (vad är det med mig och älgar just nu?), tittade in genom mitt bilfönster.  Just som jag hade stannat för att ringa till Mats.
En rävunge satt mitt på vägen. Månen såg ut som en halv apelsin och steg upp över tallskogen.
Segelbåtar låg för ankar i en månbelyst vik. Det var en trolsk upplevelse.
2 Bilfärgor tog mig snabbt över viken till Blidö. Där har jag aldrig varit.
Väl framme, fick jag och ÄVENTYR en egen stuga att sova i.


Här är huset som Mats har byggt. "Min" lilla stuga ligger till höger på bilden.
Tack MATS OHLSSON för att jag fick sova över.
LYCKA TILL MED DET FORTSATTA BYGGET!

Det är verkligen ett smultronställe ni har där.
Jag hittade faktiskt 3 dl smultron! 



På morgonpromenaden med "Tyre", passade jag på att bada i havet.
Det var 18 grader varmt. Härligt uppfriskande. Titta vilken LÅÅÅÅNG badbrygga!




"Tyre" njöt av utflykten.

Så lämnade vi Blidö med färjan igen.




Så här firar många semester.


Vi närmar oss fastlandet. 

Vi hann med ett bad till i havet, Tyre och jag. Sen satt jag på en brygga och käkade lunch.
Så var min mini-semester slut.






Kommentarer
Postat av: TinaAzzar&Tarzan

Blidö är fint, där har svärföräldrarna sommarstuga. Träffade Ulla och Ällie där för två år sedan. Världen är bra liten! :)

2011-07-20 @ 23:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0