HÄR HEMMA.

Ja, här händer inte mycket. Jag har semester.
Igår hade jag en omgång i trädgårdslandet. Ser det bättre ut nu? Nä!

Jag har bara 2 hundar hemma. Ibland känns det som att jag skulle öppna alla dörrar och låta hanhundarna träffas. Nu ser jag ju alltid till att grindarna och dörrarna är ordentligt stängda.  Innan jag släpper ut XO eller ÄVENTYR.
Herrarna respekterar varandra med hövlighet. Det är då det känns som att jag är feg.

Tänk om det skulle fungera. Låta XO och ÄVENTYR tumla om i skogarna tillsammans. Leka och bada på tomten ihop..... Nu går jag ju med varje hund för sig.

Men jag vet ju hur snabbt ett slagsmål startar. Dom behöver ju bara gilla samma luktfläck och hävda sin rätt till den. För att spänd vänskap ska förbytas till blodigt allvar.
Slagsmål mellan två så starka herrar är inget att leka med.

Nej, jag är nog feg, och fortsätter att stänga grindarna ordentligt, och springa dubbla pass i skogarna.


Här är en härlig bild på när XO och ZIRI dansade en sommar.
Jag tror herrarna får dansa solo i år. Xo blir snart 9 år och Äventyr är 6.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Härligt med lite ledighet!

Det ser säkert bättre ut i trädgårdslandet. Jag tycker inte du är feg, utan förståndig, när du delar hanarna!Ha en fortsatt härlig semester!

Kram

2011-07-25 @ 10:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0