UNDERBARA GOTLAND!





Tack vare min jätterara syster KARIN, som bor på Norra Gotland. Kom jag till min älsklingsö i år också.
Jag kunde ju inte komma iväg i Juli, när Benny var där. För jag var hemma med fölen.


Min svåger ARND och KARIN skulle fira ett 190-års kalas, ihop med en granne. Som också fyllde jämt i år.
Vilken fest  det blev!


Här jobbar KARIN och hennes granne LUELLA, från Canada. Med att duka inför festen.
VILKEN FEST DET BLEV!

105 personer från när och fjärran. Men mest var det bybor, från RUTE.
Vi drack Sekt och "Gotlandsdricku". Vi åt helgrillat lamm och dansade till levande musik.



Här övar ARND på dansen, till "Rönnerdahls vals".


Visst hade jag gjort en fin krans?
Det fanns så vackra blommor i min systers underbara trädgård. Så det var inte svårt. 


Vi dansade till kl 03.00 och sen vandrade vi hemåt i natten. Medan blixtljus lyste upp himlen.
En förtrollad natt.

Varje morgon tog vi ett dopp i Valleviken. Sen gjorde vi utflykter till Lergrav och Furillen, som jag älskar.
Vi satt mycket i trädgården och åt av alla frukträd.

Här kommer lite bilder:




GOTLANDSLAMM BLAND RAUKAR.


BENNY I LERGRAVSPORTEN.


JAG PÅ MINISEMESTER.


Benny, igen.


Jag badar vid pallarna på Furillen. 

7 bad på 3 dagar! Det är semester för mig.
Dessutom hann jag med lite fågelskådning: Ormvråk, Kungsörn och HAVSÖRN.
Men framför allt fick jag se en BERGUV avteckna sig mot klintkanten. Vi kunde studera den länge, innan han flög iväg.

Tack Arnd och Karin, för att ni bjöd oss till ert vackra hem i Rute.
Vi hade en toppen-weekend!


Kommentarer
Postat av: Pia

Detta var du värd!!!! Eller NI värda, menar jag. En sådan underbar minisemester tillsammans. Gott!



kram

2011-08-31 @ 17:48:37
Postat av: Tina Wagnås

Vilka härliga bilder som talar ett tydligt språk!

kram

2011-09-01 @ 21:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0