BLÖT PROMENAD.



ÄVENTYR och LILLA X. Dom gillar vatten i alla former.


Vi tog en sväng runt sjön. ÄVENTYR, LILLA X och jag. Varför tog jag med mig paraplyet?????
Jo, himlen öppnade sig!  När jag hade gått 100 m i duggregn, fällde jag upp paraplyet.
Det sägs att det är ett tecken på att man INTE är "Bruksmänniska" när man har paraply, istället för regnställ.
Jag tycker att man är en praktisk människa.

Jag var i alla fall jätteglad att jag hade det med mig. Hundarna kutade omkring lika glatt som vanligt.
Simmade över Gammelström och busade med varann.

Ett slag blev dom lite molokna. När vattnet bara hällde ner över dom, från himmelen. Dom skakade på sig, men vad hjälpte det. Då såg dom lite deppiga ut. Men marscherade glatt vidare.

Det var som alltid, en härlig promenad. Men det måste ha sett kul ut. Två dyngsura Hoffar och en glad matte, iklädd T-shirt, shorts och stövlar. Under ett stort paraply.







Kommentarer
Postat av: Pia

Jag kan se er framför mig! :-) Härligt!



kram

2011-08-10 @ 11:46:01
Postat av: Ewa

Hi hi, det kan jag med! Det där med paraply tycker jag med är jättesmidigt!

Kram

2011-08-14 @ 20:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0