CRUELLA PÅ UPPTÄCKSFÄRD.

Det är tur att det finns några hundar på vår gård. Som vet vilken ordning vi ska ha.
CRUELLA ska inte alls vara på granntomten och käka fågelfrö!
Hon flyger så bra ändå.

Det visste den lilla Tollaren. Hon larmade genast när Cruella försvann. Utryckning - Tinka.
CRUELLA tittar på mig, som om hon ville säga: "Visst är JAG kul!
Beundrar du inte mig, som är så kreativ?"

"Nu fick Tollaren lite hjärngympa och du fick en ordentlig språngmarsch.
Är det inte det som kallas intervallträning?"


Tollaren "Embla".
-----------------------------------------------------------------------------------------


Förutom att Cruella motionerar sin slöa matte. Så kom Linda med ÄTTIKA och Jack Russeln INDRA förbi.
Så vi fick sällskap i skogen idag.

Nu var det ÄVENTYR och LILLA X som skulle ut.
Varför kan inte en 8-årig hund lugna ner sig?
NEJ, hon är värst av alla.

Hon far som en vettvilling upp o ner i bergen.
Om man ber "Xi" attt ta det lite lugnt. Så tittar hon helt oförstående på mig och kastar sig i en vattenpöl och badar istället. Det är väl en lugn sysselsättning?
Hon svalkar av sig.

Men sen går jakten vild genom skogarna igen. Det är inte det att hon jagar vilt (alltså rådjur, och sånt).
Nej, det är den vilda jakten efter hennes barn "Tyre" och "Tikka". Alla tre är lika tokiga......

Tur att INDRA har satt sig i respekt. Så att hon aldrig blir "hare" i deras lek.
Nej, hon nedlåter sig inte till att ränna omkring som en galen Hovawart.
Hon är som en liten vit smygare, som hänger med. Men bara intresserar sig för dofter.


Vad hände mer idag då?
Jo jag fick en träningshund. Som jag gick en sväng med. Hemläxa: Hit och konsekvens. Har man hört det förut?
Men det var en mycket trevlig och väluppfostrad hund.
Vi ses snart igen.


TREVLIG HELG TILL ER ALLA!
Jag ska vara på en RAS- / RUS-konferens i SBK´s regi. Med Mentalitet som tema.
Det ska bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0