SOM LITEN VAR JAG SKITIG........

Kommer ni ihåg den gamla slagdängan? Refrängen går så här:  "Uh, vad jag hatar TVÅL!",  på Skånska.
Den har vi alltid sjungit, för två mycket speciella hundar, här hemma.
Först var det LINTROLLETS SMT-HONEYMOON. Men nu är det LILLA X.
Den passar så perfekt in på henne.

I morse jobbade jag med att fixa till hundarna. Vi ska ju på utställning på söndag.
Jag borstade, rensade öron och redde ut pälsar.
Sen tar vi en liten sväng i skogen. PYTTSAN!

Det blev en riktig röjartur, som vanligt. Xi och Tyre rusar omkring som galningar. Dom rullar runt i blåbärsriset för att riktigt fixa tillbaka pälsen i ursprungligt skick.
Till sist hittar Xi en PÖL. Inte vilken pöl som helst. Den är full av svart vatten och geggamoja.

Hon kan inte bada. Det är för lite vatten.
Men man kan lägga sig ner och blöta ner bägge sidorna.
SÅ DÄR JA, tycks hon säga, nu är jag FIN!


Kommentarer
Postat av: Toril

Ja, ja, så får du gjøre jobben om igjen. Disse hundene våre er ikke alltid enig med oss i hvordan man best tar seg ut.... Xitron har vært i svømmebassenget i kveld og fikk en omgang med shampoo etterpå, så hun ser i allefall bra ut akkurat nå. Men hun skal ikke stilles ut til helgen.



Lykke til på RM! Hilsen Toril og Xitron

2010-09-08 @ 23:42:55
Postat av: Zilver

Menar du att pölar Inte är till för att ligga i? Jag som använt dem för att springa i, ligga i och ibland trycka ner leksakerna i.... så gjorde mormor, och så gör mina barn... :)

Ni människor vet inte vad ni missar!!

2010-09-09 @ 08:10:22
Postat av: Tina Jonsson

Cobra har en annan favorit. Det är människobajs!! Fattar inte att det kan finnas så mycket ÖVERALLT!! Hon tycker det är underbart! Blir pälsen bra av det kanske? För säkerhets skull äter hon så mycket hon hinner!



Tina med Cobra

2010-09-09 @ 09:01:50
Postat av: Jessica med Celine

Japp, Celine är sin mors dotter, det är en sak som är säker. Denna gång la hin sig dock i vit målarfärg så jag måste också börja om inför söndagens utställning! Först färgborttagningsmedel, sedan dusch och schamponering sist men inte minst ut till krondiket med lagom dyigt vatten så att pälsen lägger sig...

2010-09-09 @ 10:51:07
Postat av: Anonym

Ha, ha, ha, vilka härliga kommentarer. Ja, släkten är värst!

Vi ses på söndag!

Kram Tinka.

2010-09-09 @ 11:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0