ROAD-TRIPP TILL ÖREBRO OCH NORGE.

BÅDE ÄLLIE och ÄTTIKA började löpa nästan samtidigt. Eftersom jag aldrig lyckats få någon parning med Ällie.
Så tog jag det säkra före det osäkra.
Jag tog helt enkelt med mig BÄGGE tikarna för en parningsresa.


LUDVIG  E: Avrafastes Cortez  U: Alma.

Tilltänkta Genlemän var: LUDVIG (bor i Sköllersta utanför Örebro) till ÄTTIKA.
och TERVTINAS BIRK (bor i Ålesund i Norge) till ÄLLIE.




TERVTINAS BIRK  E: Axel Kenzo v Hovetrönnes  U: Avrafastes Cavatina

Nu blir det ju aldrig som man har tänkt sig. Men det brukar bli bra i alla fall.
Eftersom jag inte kunde övervaka bägge tikarna samtidigt. Så var Ludvigs matte så himla snäll.
Hon erbjöd sig att ta hand om Ättika medan jag reste vidare.
Hon visste nog inte riktigt vad hon gav sig in på. Tack SOFIE för jobbet du gjorde! 
Hur som helst. Hundarna lekte i 2 dagar. Men någon parning blev det inte.

Hur gick det i Norge då?


ÄLLIE uppvaktar BIRK.
Birk var kär, Ällie var kär. Men någon parning blev det inte.
Så efter 2 dagars uppvaktande utan resultat.
Så prövade vi en annan hane, som också fanns på plats.

Jag hade en sån tur, att vi hade sammanstrålat på HEKA-B TUNETS kennel.
För att jag skulle slippa köra ytterligare 120 mil i Norge.
Så hade HELGA BERGVATN, som äger den kenneln, bjudit in oss:  
Hege, som äger Birk och mig med Ällie.

Nu blev det en bra parning med
P-H SÖNN AICKO, istället!




P-H SÖNN AICKO  E: Gårdvarens II Livlig  U: Pia av Trustenberg.

TACK HEGE! Som gjorde den långa resan förgäves.
Tervtinas Birk är verkligen en härlig hane!

TACK HELGA! Som tog emot oss med öppna armar och visade oss många fina hundar.
Här kommer bilder på Aickos halvsyskon:


Heka-B Tunets Brifi


Här leker Helga med Brifi.
Han är bara inackorderad hos Helga, medan ägarna bygger hus.
En härlig välbyggd hane.


Här är hans syster:  Heka-B Tunets Bjuti.
En OTROLIGT vacker och trevlig tik.
Bilden gör henne inte rättvisa.

Dessutom hann jag övernatta (en kort natt) hos min uppfödning:
COCA COLA!
Hon var pigg och överlycklig när jag plötsligt hälsade på.
Lika fin som sina syskon och med en härlig päls.
Tack Sofia, som tog emot mig med kort varsel, när jag passerade SEGMON på natten.

På hemvägen hämtade jag upp Ättika och nu har jag kommit helskinnad hem.
Nu gäller det bara att det blir några valpar om ca 63 dagar.
Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: maria

Hej! Hoppas att det blir några valpar denna gång. Ska hålla tummarna.

2010-09-03 @ 09:39:54
Postat av: Lucas

Hejsan, vad gör dudå? :)

2010-09-03 @ 10:07:09
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0