RM 2010!

Jaha så var den här helgen över........
Idag har jag bara svävat som på moln.
Jag har inte precis varit koncentrerad på jobbet........

HUR GICK DET DÅ???????

Ja, alla verkar redan veta att ÄVENTYR blev SUPERRIKSMÄSTARE!

Alltså inte RIKSMÄSTARE i BRUKS för det blev Elin Dreifaldt med
SVCH LP1  TELEHOFFEN´S AMAZING KIERA.  GRATTIS!
Det var jättekul att en debutant i Lägre klass fick uppflyttning och därmed blev:
BÄSTA BRUKS-HOFFEN på RM!
Vi som tävlade i Elit och Högre lyckades inte lika bra.

Men sammantaget är jag så jäkla glad,  och förvånad att det gick så pass bra ändå.
Jag hade inga förväntningar på utställningen.
När jag badade TYRE, tänkte jag: "Varför plåga honom med det här (han gillar det INTE!).
När han ändå bara får 3 minuter i rampljuset, innan han åker ut?"

Högre klass spår, kanske går bra.

Men Lkl 3, det har vi tränat på!

Hur gick det då?
Lkl 3:  3 nollor, 165 p = 0 pris.
Högre klass: Upptag - 7p, Spår - 10 p!!!!!, Uppletande - 8 p, HURRA!
Sen gick lydnaden åt skogen. Men det räckte till Godkänd Hkl och 2:a plats av 4 startande!

Så till Utställningen: där han blev BIS!
På så sätt blev han SUPERRIKSMÄSTARE!

I övrigt tog vi storslam kan man säga:
Bästa Uppfödare, både valp och vuxna.
Bästa Avelsklass, LILLA X med 2 olika grupper. Både valpar och vuxna.

Tack alla våra underbara valpköpare!
Ni stannade kvar och ställde upp för kenneln på ett fantastiskt sätt.
Man känner verkligen ert stöd.
Jag hoppas jag kan stötta och uppmuntra er på liknande sätt.

Vi hade också valpträff med C-kullen. 7 av 10 valpar var där.
En fenomenal uppslutning!
Jag hoppas ni hade en trevlig dag i Vårgårda.

Själv flängde jag mest runt med hundar i ringarna, ZINGO, ÄVENTYR, LILLA X, ÖKENSTORM och
lilla COCO CHANEL skulle alla visas upp. Nu fick jag mycket hjälp, av alla möjliga trevliga handlers.
Tack alla!
Men jag måste nämna LENA LÖFVEN som tog över ÄVENTYR i Bästa hanhundsklass.
När jag samtidigt ville visa ÖKENSTORM. Hon seglade in med Tyre i ringen och slog oss alla på fingrarna.
HEJA LENA!

Ja, det var lite tankar ifrån RM 2010.
Resultaten samlar jag under NYHETER, när jag orkar. Jag är lite trött.......
TACK ALLA som gjorde detta RM till en oförglömlig upplevelse!

Här kommer en bildkavalkad på ÄVENTYR. För att tillfredställa hela hans "fanclub".
Jättefina kort som jag fått ifrån Ewa Andersson. Ägare till "Tyres" son: Terahofs Capten Collin.
TACK CHRISTER, som fotade!


Här kommer ÄVENTYR!
"Ser ni mig?"


Metallapport.


Här blir han BIS!  BIM blev den vackra tiken: HÄSSLEHOFFS HERA-GUCCIDOTER,
GRATTIS Ingela Blixt!


ÄVENTYR med, en liten del av, alla sina priser. I bakgrunden kommer mer.

Hur jag fick hem alltihop i bilen? Ja, det är en annan historia.




Kommentarer
Postat av: Carina

Tyre rules!!!!

2010-09-13 @ 23:09:04
Postat av: Lisa&Mojje

Grattis ! Kul att höra att det gick så bra . Han är så fin "lilla" Tyre :) Kramar från Örebro

2010-09-13 @ 23:11:14
URL: http://misslizi.blogg.se/
Postat av: Maria Ekman

Jättegrattis till alla fina resultat på RM:et. Det är ni väl värda.

Kram

Maria

2010-09-14 @ 01:48:55
URL: http://www.chefkas.se
Postat av: Annelie

Hej Tinka!!!

Supergrattis till alla fina resultat!!! Krama om Tyre och Lilla X och ge dig själv en klapp på axeln!!!! Även om jag hade roligt på mitt håll, saknade jag att inte få vara med.

STORKRAMAR TILL ER ALLA!!!!!!!!

2010-09-14 @ 07:42:40
URL: http://geisha-hoffeblogg.blogstop.com
Postat av: Zilver och Anna

stooora gratulationer, snyggt jobbat!!

2010-09-14 @ 15:02:46
Postat av: Sara

:D Bra jobbat! Det är inte utan stolthet jag konstaterar att vi valt rätt ;)

Många kramar från Umeå!

2010-09-14 @ 23:58:07
Postat av: Linda S

GODKÄND HÖGRE KLASS, BIS och SUPERRIKSMÄSTARE, vilka fina resultat STOOOR GRATTISKRAM till dig Tinka och sötnosen Tyre!!!

2010-09-22 @ 11:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0