HOFFE-TRÄFF

Igår den 17/10 var det Hoffe-träff i TYRESTA BY. Det kom jättemånga Hoffar. Jag hann inte räkna dom alla.
Men TASSAMIGO´S hade valpträff med sin D-kull. Jag tror det kom 7 st. ur den kullen.
Dessutom hade dom sina 3 tikar med.
Cruella, Äventyr och Blixtra, var de "Lintroll" som var där.


Cruella vet sitt värde.


Tinka och "Tyre" väntar på grillglöd.
Foto: Tina Wagnås.

Övriga som var med:
Elin med Sarek och Callie, en 1 årig blond hane från Chefkas.
Swedhofs DeSoto, Sunnanhofs Charlie och en glad Papillion.
En svart Schäfer och deras "Vilja". Är dom hundar jag minns på rak arm.

Vi hade en underbar höstdag. Med korvgrillning, lite promenad, lite träning och mycket Hoffesnack.
Tack alla glada Hoffe-vänner som var med!
---------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har ju oroat mig för COCO CHANEL en lång tid.
Idag åkte jag till Veterinären för att få veta vad hon har.
Hon stödjer inte lika mycket på bägge bakbenen.

Jag förväntar mig ju alltid det värsta!
Så jag hade redan gråtit en skvätt.
Så hade jag sagt till Husse, ta farväl nu. För jag tror inte hon kommer hem imorgon.

Men, COCO är hemma igen!
Men jag är inte klokare för det.
När Vetten kände igenom henne, så sa hon (precis som jag anat) "det är nog höfterna"......
Vi ska röntga henne.

Men hon har JÄTTEFINA höfter, knän och ryggrad!  HURRA!
Inga konstigheter där. Nu är hon ordentligt genomröntgad. Allt ser bra ut.

Har hon fläkt sig, på vårt hala hallgolv?
Har hon fått en smäll av syrran? Dom leker ju väldigt vilt tillsammans.
Det är slut med den leken nu. Hon måste få läka ut ordentligt.....

Hur nu det ska gå? Att hålla dom där 2 ifrån varandra.

Dom har tagit Borrelia- och Erlichia-prov på henne.
Hon har fått anti-inflammatorisk medicin, som hon ska äta.
Men något svar, VAD DET ÄR? Kunde inte Veterinären ge.

Kommentarer
Postat av: marie

lästa ang coco att de hittade inget min hoffe hane när han var valp så råkade han ut för en tass/ben olycka men det läkte men han hade också ojämn gång haltade svängde konstigt när han gick. och min vetis sa att det var växtvärk så han fick anti inflammatoriskt och röntgen var också ua på han och är det fortfrande och han är 4 år nu,

2010-10-19 @ 18:15:44
Postat av: Karin Haglund

Hej Tinka!

Känner igen det där från Zac. När han var valp musklade han sig inte på höger bak. När jag kom till Annika, som är sjukgymnast och massör, visade det sig att han hade en rejäl låsning i bäckenet troligtvis efter att Laser sprungit omkull honom. Det hade inte gått över av sig själv utan det tog ett antal behandlingar men nu är han helt återställd och går på som vanligt. Ni måste ju ha någon duktig hundmassör eller sjukgymnast i dina trakter, eller?

Kram Karin

2010-10-24 @ 09:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0