VÅRA HUNDAR.

Benny och Sussanne (Zodas husse och matte) kom över för att fika. Alla hundarna ville ju vara me. Men vi delar upp dom i portioner.
ÄLLIE har suveränitet. Hon får självklart vara med hela tiden.

Så kom Cruella och Xi till kaffebordet. Xi måste tala om att vi har fått FRÄMMANDE! Vov, vov. Som om vi inte hade märkt det......

Sedan tar hon en repknut i munnen och stoppar upp i ansiktet på gästerna. "Ni kan få leka med mig".

Cruella hon ställer sig med hårda framtassar i knät på gästerna. "JAG har kommit, nu SKA jag bli klappad", tycks hon säga. Förstår dom inte den milda vinken, så lägger hon sig raklång över bägge gästernas lår. Ordern lyder: KLAPPA MIG, SE MIG, JAG ÄGER ER!  Hon är inte direkt fin i kanten, Cruella.
Ut med dom i trädgårn.

Så kommer nästa gäng: Coco och Äventyr. "Tyre" han lyfter hela fikabodet på ryggen och går omkring med det. Så man får hålla i koppar och fat.
Men han tror ändå inte att man har upptäckt honom. Han är ju så liten. Han syns inte alls. Han fullständigt överfaller gästerna. Står PÅ dom och pussar dom i ansiktet. Tänk, vad han är osynlig.
Coco hon biter sig fast i gästernas halskinn, det är därför hon kallas "fästingen".
Ikväll upptäckte hon ÖRHÄNGEN! Dom kan man pilla med. Om jag slickar lite här bakom örat så kan jag nog pilla loss dom.......

Gästerna har full sjå att freda sig för mina hundar, i all deras vänlighet.
Dom är bara FÖR MYCKET!

När stormen har bedarrat så kan både Coco och Äventyr vara riktigt hövliga.
Coco faller liksom i trans om någon klappar på henne. Då blundar hon och bara njuter.
Äventyr lägger huvudet i knät och bara ber om lite kel.
Medan hans svans piskar på andra sidan bordet.

Det är lustigt att dom är så olika.



ÄVENTYR, alldeles osynlig, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0