LIVET LEKER.

Jag har ett härligt liv här på Kenneln. Morgonen börjar med lite röj, ihop med Annika.
Sedan frukost ihop med mina syskon. Därefter lek i en stor hästbox.

Till lunch har det blivit riktigt varmt,  så vi får vara ute och leka. Då leker vi tafatt i snöhögarna.
JAG, Collien "Maurice" och mina systrar Cola och Coco. Då går det undan. Vi äter buskar, käkar snö.
Äger saker och brottas. Vad vi har kul!

Idag sa matte: "Livet är inte bara lek o bus. Nu ska vi träna".
Vad är det?

Jo, koppel runt halsen och hälsa på hos grannen. Dom har en STOR katt med ILLGULA ÖGON.
Jag ville inte fördjupa kontakten. Det ville inte katten heller. Vi var helt övrens.
Men människorna var trevliga. Jag följde med till deras pannrum. Det susade och brusade.
Spännande.

Sedan tog vi en längre promenad jag o matte. Vi tittade på bilar, bussar och hästar.
Ja, det är mycket man ska se och uppleva innan man blir en vuxen hund.

På kvällarna somnar jag glad och nöjd. Jag rullar ihop mig på en hög med mattes kläder.
Finns det något tryggare än att sova bredvid mattes säng med hennes tröja under örat?
På mornarna vill jag inte alls kliva upp. Jag är morgontrött.

Kommentarer
Postat av: Calle

hmmmm jag tror bestämt att min matte önskade att det där med morgontrötthet var något som var generellt över hela kullen... jag väcker min matte och husse genom ett högt och bestämt YYYYLLLL klockan halv sju oavsett vad de har gjort kvällen innan!!!! :-) Jag lovar att det ger effekt!!!

2010-03-12 @ 13:32:07
URL: http://geisha-hoffeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0