ETT GOTT SKRATT......

Tänk vad glad man blir av att leva ihop med COCO CHANEL. Hon är så full av humor och upptåg.....
Hon har ju haft "husarrest" sedan midsommar ungefär. Då kunde hon inte stödja på ett bakben.
Jag befarade förstås det värsta.
Jag räknade med att hon inte skulle överleva.

Hon hade sovit i köket och lyckats få in bakbenen UNDER kylskåpet! Sedan reste hon sig fort.....
Då hände det.
Så hon har inte fått leka med sin syster. Bara rasta sig på tomten.

NI KAN TÄNKA ER VAD EN HOFFEVALP KAN HITTA PÅ NÄR DOM SKA VILA.
Man kan bada i vattenskålen. Balansera på fönsterbläcket UTANFÖR köksfönstret!
Man kan vända på alla hundbäddar och äta upp dom.
Inatt åt hon upp en gummiboll på snöre. Snöret låg kvar.
Jag hoppas det går bra.

Äntligen är hon OK igen. Det märks för hon skäller uppfodrande TRÄNA, TRÄNA, TRÄNA!
Hon får aldrig nog. 
Hon har humor. Vi kallar henne "fästingen". För hon biter sig fast i valda kroppsdelar på alla hon möter.
Oss biter hon i halsen, ryggen, baken.  Ja, överallt där hon kommer åt. Hon anfaller helst bakifrån.

Igår skulle jag sätta mig på stolen för att äta frukost. I samma ögonblick hoppade Coco upp på stolen bakom mig och bet mig i ryggen. KUL, eller hur? Jag blev så förvånad när jag kände något både vasst och mjukt när jag skulle sätta mig. Vid middagstid gjorde hon precis samma sak. Det lärde hon sig snabbt.
Vårat skratt är hennes belöning. Underbara hund!

Idag gick vi utmed ån. Jag ville få henne att bada. Så jag kastade stenar lite hit och dit i strandkanten.
Metodiskt doppade hon halva huvudet UNDER vattnet för att plocka upp stenarna. Bubblade upp stora bubblor. Blev rädd för bubblorna, studsade bakåt, och dök i igen.
Jag skrattade högt, det såg så roligt ut.
Ja, en hoffevalp förlänger livet.

Kommentarer
Postat av: TinaAzzar&Tarzan

Ja de är roliga dessa hundar! =) I morse satt vi själva och skrattade åt Tarzans minspel. De kan verkligen roa en!

2010-07-07 @ 12:37:00
URL: http://www.hovawarttazzar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0