SOMMAREN MED VALPARNA.


CRUELLA DE VIL


COCO CHANEL  (foto: Tina Wagnås)

Vilka härliga dagar vi har haft på Gotland. Alla 4 hundarna har simmat och lekt i havet och varenda pöl eller vattendrag dom har hittat. Vi har en å nära Torpet.
I år var det så mycket vatten i den så det blev som att simma i en "Jetstreem" för ÄVENTYR och LILLA X.
Oj, vad dom njöt.

Det var så strömt att dom kunde ligga och simma stenhårt, utan att komma en millimeter framåt.
Ibland kastade jag en sten flera meter framför dom.
Då måste dom ju simma ikapp med varann. För att se vad det var som plumsade.
Ja så har dom motionerat.
Valparna fick inte följa med. Det var för farligt med den starka strömmen.
Valparna har fått spåra varje morgon, med varierande resultat.
Vi har tränat uppletande också.

Valparna själva har tränat på att jaga får, rymma och bita sönder solstolarnas madrasser.

Vi har lite olika prioriteringar, kan man säga.
Men vilken härlig semester vi har haft.



Så här ser vårt älskade Torp ut. Det ligger vid vägens ände.
Med bara fält och skogar runt omkring.
Tyvärr finns en fårhage lite för nära........
Annars är allt perfekt.

Kommentarer
Postat av: TinaAzzar&Tarzan

Usch, Tarzan slet sig och for in i en fårhage här i grannskapet för en tid sedan. Han var helt vild och jagade. Tillslut fick jag tag i honom och var så arg att jag nästan kunde ha haft ihjäl honom! Jag hade fullt sjå att hålla honom han var som besatt. Fårägarna var alldeles för snälla och förstående mot mig. Jag skämdes fruktansvärt mycket! Som tur var kom ingen till skada, men fy vad hemskt det var tycker jag. Efter det har vi gått förbi flera gånger och tränat på att bara sitta och titta på fåren.

2010-08-09 @ 20:22:42
URL: http://www.hovawarttazzar.se
Postat av: Mikaela

Åh va fin Coco blivit.. hon är verkligen socker SÖT!

Låter som en härlig semester för er :)



Mikaela

2010-08-09 @ 22:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0