"RIVJÄRNET" ÄTTIKA.

Lika mild och rar, som hon ka va.  Älskade ÄTTIKA. Lika rivig och bestämd, är hon när det gäller.
ÄNTLIGEN knölade någon hund ihop systrarna C!

ÄTTIKA löper, och har mycket bestämda åsikter.
Vi låter inte systrarna terrorisera någon hund tillsammans.
Jag vet hur det blir. Dom hetsar upp sig och blir alldeles till sig. Dom hoppar upp på ryggen som små lejon bägge två, och biter sig fast som blodiglar.
Dom drar i öronen tills dom vuxna hundarna skriker.
Försöker dom försvara sig, så blir systrarna ännu mer upphetsade...........

Nej, det tycker inte Tinka är en trevlig lek. Så EN I TAGET ska dom avnjutas "Coco" och "Cruella".
Så fick Ättika leka med Cruella, den grymma. Trodde jag!
Ättika knölade ihop henne bestämt.......

Jag tänkte, det var bra, att hon fick lite motstånd. Hon är nog hårdast av systrarna.
Vi prövar med den lilla, snälla Coco istället.
JO, Tji vad jag bedrog mig!

Hon fick en behandling av Ättika som hette duga.
Det är så snyggt att se hundarna "prata allvar" med varandra.
Helt behärskat lägger dom sig på lillhunden, och undrar hur dom vill ha det?
Vill du verkligen utmana mig?
En hård bestämd kropp och lite dräggel. Är allt som händer.
Men det låter mycket illa.
Coco ville inte ge sig. Hon sprattlade och skrattade och sa: "Jag vill inte ge mig, jag vill inte ge mig".
Efter tre "rivjärns-behandlingar" låg hon still.
Då släppte Ättika upp sin lillasyster.

Som genast flög upp och bet sig fast i Linda (matte till Ättika) i hennes händer, kläder och rygg.
Snacka om överslag. "Den lilla, rara"? JO, PYTTSAN!

Av Ättikas behandlig, förstår jag mer av hundars språk, än alla kurser i Världen.
Tack för den lektionen.


Så här rar är Tikka för det mesta. Men hon kan ta i om det behövs.
Underbara ÄTTIKA, med en av årets kycklingar!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åh henne vill vi låna till Echo just nu. Lotus kämpar för fullt men helt vill han då inte ge sig.. han skämtar bort allt och sprattlar som en fisk..



Echo funderar mycket på sin plats i livet just nu, han är inte fullt övertygad att den är längs ner på botten där jag säger att han är.. ;)

2010-09-01 @ 23:27:02
Postat av: Carina

Det är alltid lika spännande att få se hur det egentligen är mellan hundarna, och att man aldrig blir fullärd, fast det är ju det som är kul :-)



Det är bara lilla java som går att läsa som en öppen bok för hon är ju bara en söt, snäll och underbar liten ängel.. det där uttrycket fräcka java har jag ingen aning om vad det grundar sig på ;-) ;-) KRAM

2010-09-02 @ 07:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0