HOVAWART- TIDNINGEN!

Idag damp den ner i brevlådan!
Alltid lika efterlängtad, men alltid lika tunn och innehållslös =( Jodå, visst finns det lite att läsa.....
Men det tar slut för snabbt.

Ja,jag VET att det beror på att vi inte själva skriver och gör fantastiska reportage från allt man är med på.
Men när man är med, hinner man liksom inte samtidigt dokumentera.

Jag, som IHF-representant (vi utbyter tidningar och info från dom olika Hovawart-länderna). Förvånas över hur välmatade de andra ländernas tidningar är.
Har dom inte hört talas om snål budget?????
Var kommer alla deras fantastiska foton ifrån?
VILKA BILDER! Varje gång Finska tidningen kommer.......
Då inser man hur fantastiskt vackra våra älskade Hoffar är!

Varför en så "regnig" bild på vår BÄSTA BRUKS-HOFFE 2009?
Visst är dom fantastiska som kämpar i ur och skur.
MEN, kunde ingen bekvämat sig med att ta en snygg bild i solsken, till framsidan på vår ras-tidning?

Har vi inga fotografer i vår klubb?
Jo, jag vet att dom finns. På hemsidorna finns det vackra bilder.
Men inte i vår klubbtidning......
En liten sur fundering bara.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Håller med, jag har skickat in massa riktigt vackra bilder på mina och andras hoffar, Men aldrig kommer någon bild med. Utan de kommmer tråkiga "fula" foton!

2010-04-20 @ 21:50:49
Postat av: Anonym

Tyvärr måste jag också hålla med. Jag har förvisso inte skickat in några bilder men man kan tycka att i alla fall framsidan ska ha en bra bild som inte är suddig. Tycker förövrigt att det borde finnas betydligt mer att skriva om än vad som fanns... Kanske tycker någon "Skriv själv" men jag tror att det finns de som skriver betydligt bättre än mig.

2010-04-21 @ 22:34:36
Postat av: Melissa

Hoffetidningen lider av samma problem som många andra klubbtidningar. Brist på entusiastiska foto- och dokumentationsivriga människor. Det fanns en tid då jag försökte bidra med lite texter, reportage och en hel drös med bilder till hoffetidningen. Det var ganska kul att se sina alster i tryckt form samt få positiv feedback. Kanske skulle man kunna ha en "oldies" som finska hoffetidningen hade (kanske fortfarande har) med bilder från den gamla goda tiden? Alla kan ju uppmuntra varandra att tänka på tidningen när man är på tävlingar, utställningar, läger och andra tillställningar! Man måste verkligen inte vara proffs för att skriva!

2010-04-27 @ 22:18:09
URL: http://mestwest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0