OJ, VAD VI LEKER.

Tänk vad det är underbart att få föda upp valpar. Varje dag får dom komma ut i köket 2 och 2 och leka med oss.
Oj, vad kul vi har. Dom galopperar över köksgolvet. Dyker ner i stora hundsängen och "slaktar" hundfilten. Sedan samlar dom ihop alla leksaker i sängen och rullar runt i "Tivolit". Vi kampar, rullar bollar och leker med valparna. Ibland tänder det till mellan valparna. Dom mäter sina krafter med varann.

Idag fixade dom ett eget utsläpp.

Jag var ute och skottade snö. När jag hörde att någon av valparna skrek.
Varför då. Dom brukar inte skrika.

När jag kom in möttes jag av en glad Xi som busade runt med hela gänget.
Utom 2,  som satt kvar i valphagen och skrek upprört för dom kom inte ut!!!!!!!!!!

Vi har en halvdörr i valphagen för att lätt kunna gå in och ut. Överdörren hade jag glömt att stänga med haspen, när jag lämnade valphagen. Det hade dom förstås upptäckt.
Vad roligt dom hade. 8 valpar jagade mamma Xi runt, runt i hela huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0